Over ons Faculty of Science and Engineering

PhD Supervisor of the Year Award 2022 voor Sancia van der Meij

06 september 2022

Dr. Sancia van der Meij heeft de PhD Supervisor of the Year Award 2022 toegekend gekregen. Zij is Assistant Professor Tropical Marine Evolutionary Ecology bij het Groningen Institute for Evolutionary Life Sciences (GELIFES). Vanaf 2018 reikt de GSSE PhD Council, in samenwerking met de klankbordgroep, jaarlijks de PhD Supervisor of the Year Award uit binnen de Faculty of Science and Engineering.

De winnaar is bekend gemaakt tijdens de facultaire opening van het academisch jaar op maandag 5 september. Volgens haar studenten is Sancia heel benaderbaar. Ze helpt en begeleidt haar studenten op een manier die voor hen werkt en creëert een comfortabele sfeer. Ze geeft hen constructieve feedback op de wetenschappelijke inhoud: in plaats van hen te vertellen wat er mis is, probeert ze het perspectief van de student te begrijpen en bekijkt ze problemen ook van hun kant. Ze is ook zeer ondersteunend bij het creëren van een professioneel netwerk en een toekomstige carrière. Naast Dr. Sancia van der Meij bestond de top vier genomineerden uit dr. Laura Govers – GELIFES, dr. Zoe Christoff - Bernoulli Instituut en prof. dr. Katja Taxis - GRIP.

Binnenkort komt er een foto van Van der Meij in de PhD Supervisor’s hall of fame in de Faculty Room in de Bernoulliborg. Daar hangen ook de foto’s van de eerdere winnaars prof. dr. Lucy Avraamidou, prof. dr. Filippo Fraternali, prof. dr. Jan Anton Koster en prof. dr. Reinoud Gosens.

Laatst gewijzigd:04 augustus 2023 16:29