Over ons Faculty of Science and Engineering

PhD Supervisor of the Year 2023 Clemens Mayer

05 september 2023

Dr. Clemens Mayer heeft de PhD Supervisor of the Year Award 2023 gewonnen. Hij is Associate Professor Moleculaire Evolutie aan het Stratingh Institute for Chemistry. Vanaf 2018 reikt de PhD Council, in samenwerking met de klankbordgroep, jaarlijks de PhD Supervisor of the Year Award uit binnen de Faculty of Science and Engineering.

De winnaar is bekend gemaakt tijdens de Facultaire Opening van het Academisch Jaar op maandag 4 september. Mayer werd dit jaar unaniem gekozen door de Council.

Zijn studenten roemen consequent zijn aanstekelijke enthousiasme voor zijn werk, zijn grote aandacht voor de behoeften en wensen van zijn individuele studenten en zijn fantastische kennis van zijn onderzoeksgebied en het experimentele werk dat in zijn lab wordt gedaan.

Runner-ups

De runner-ups van dit jaar waren: dr. Gosia Włodarczyk-Biegun en prof. dr. ir. Bart Besselink.

Dr. Gosia Włodarczyk-Biegun, van het Zernike Institute for Advanced Materials, die door haar studenten wordt geprezen om haar bijna magische vermogen om altijd de balans te vinden tussen het geven van zelfstandigheid aan haar studenten en begeleiding tijdens hun promotietraject.

Prof. Bart Besselink, van het Bernoulli Institute for Mathematics, Computer Science and Artificial Intelligence. Zijn studenten waarderen het dat hij hun ideeën nooit afwijst, goed luistert naar hun vorderingen en problemen, en hen weet te stimuleren tot nieuwe ideeën. Besselink kon niet bij de uitreiking aanwezig zijn en werd daarom vertegenwoordigd door promovendi Anne-Men Huijzer en Brayan Shali (hieronder afgebeeld).

Selectie van de kandidaten

Elk jaar worden de promovendi van de faculteit uitgenodigd om hun promotor te nomineren voor zijn of haar uitmuntende werk als supervisor. Op basis van de feedback en lof van de studenten worden de finalisten en de winnaar gekozen door de PhD Council.

De selectie van de finalisten en de winnaar wordt gedaan door de Council, op basis van de feedback van de studenten. Dit jaar ontvingen ze 14 unieke nominaties waaruit de 3 finalisten werden gekozen.

Opening van het Academisch Jaar

De Opening van het Academisch Jaar dient als het perfecte platform voor deze prijs. Het feestelijke evenement vond plaats in de Energy Academy in aanwezigheid van ongeveer 200 collega's en studentenvertegenwoordigers.

Laatst gewijzigd:05 september 2023 17:20