Over ons Faculty of Science and Engineering

Masterstudent BCN Noa Schwensfeier wint GUF-100 prijs

04 juli 2022

Tijdens de RUG Ceremony of Merits (voorheen RUG Zomerceremonie) op 1 juli 2022 is Noa Schwensfeier uitgeroepen tot winnaar van de GUF-100 prijs en daarmee tot de beste student van de Faculty of Science and Engineering 2021-2022. Noa is tweedejaars masterstudent Behavioural and Cognitive Neuroscience (BCN) met een voorlopig gemiddelde van een 9. De jury van het Groninger Universiteitsfonds (GUF) verkoos haar uit drie in het voorjaar genomineerde FSE-studenten.

De prijs bestaat uit een beurs voor studie of onderzoek ter waarde van €2.500 en wordt jaarlijks toegekend aan de meest excellente student van elke faculteit.

Noa Schwensfeier

Indrukwekkende studieresultaten

Noa is tweedejaars masterstudent Behavioural and Cognitive Neuroscience. Eerder behaalde zij summa cum laude haar bachelor in Psychologie aan de RUG samen met een honours-traject van 45 studiepunten. Haar gemiddelde cijfer voor haar master tot nu toe is een 9.

Noa wordt geroemd om het bezitten van de unieke combinatie van technische vaardigheden en theoretisch begrip. Volgens de supervisor van haar eerste master-onderzoeksproject – naar een model van het werkgeheugen – is Noa haar vermogen om theorie en modellering te integreren haar grootste kracht. Haar scriptie is daardoor zo goed dat het bijna meteen kan worden gepubliceerd.

Naast haar eigen studieprogramma is Noa zeer actief geweest binnen de master Behavioural and Cognitive Neuroscience. Als lid van de opleidingscommissie heeft ze zich sterk gemaakt voor het verbeteren van het curriculum op het gebied van statistiek, wat is opgepakt door de opleidingsdirecteur van de BCN-opleiding. Daarnaast was zij lid van de commissie die het zomer-symposium organiseerde.

Genomineerd door studenten en docenten

Noa Schwensfeier is gekozen uit de facultaire kandidaten die in het voorjaar van 2022 door studenten en docenten van FSE werden genomineerd. Er werden in totaal 25 studenten genomineerd, waarvan de facultaire jury er drie had voorgedragen aan de GUF-100 jury: Sami Balahsioui (MSc Biomedical Sciences), Ondrej Belfin (MSc Ecology and Evolution) en Noa Schwensfeier (MSc Behavioural and Cognitive Neurosciences).

RUG Ceremony of Merits

De GUF-100 prijzen zijn uitgereikt tijdens de nieuwe Ceremony of Merits van de Rijksuniversiteit Groningen op 1 juli. Voorheen heette dit evenement de RUG Zomerceremonie.Met de Ceremony of Merits wil de RUG de medewerkers en studenten die een bijzondere verdienste hebben geleverd in het zonnetje zetten. Naast de winnaars van de GUF-100 prijzen werden de winnaar van de Wierenga Rengerink Dissertatie Award, de winnaar van de Gratama Wetenschapsprijs en de internationale alumni ambassadeurs voor het komende jaar bekendgemaakt.
Laatst gewijzigd:04 juli 2022 10:16