Over ons Faculty of Science and Engineering

Human Frontier Science Program fellowship voor Dr. Joanna Whittaker

21 maart 2022

Dr. Joanna Whittaker heeft vanuit het Human Frontier Science Program (HFSP) een cross-disciplinary fellowship ontvangen. Met deze beurs zal zij naar Groningen komen om haar onderzoek voort te zetten bij het Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute (GBB). Whittaker gaat daar gedurende drie jaar de onderzoeksgroep van prof. dr. Giovanni Maglia en dr. Katarzyna Tych versterken. Ze zal zich gaan focussen op gerichte eiwitafbraak en elektrofysiologie toepassen om de functie van het proteasoom te bestuderen.

Cross-disciplinaire fellowships van het Human Frontier Science Program zijn bedoeld voor postdocs met een achtergrond buiten de life sciences (bijvoorbeeld natuurwetenschappen, scheikunde, wiskunde, engineering of informatica), die verder willen gaan in de biologie. Zij ontvangen een beurs voor drie jaar om onderzoek te doen in een ander land, in een uitmuntend laboratorium naar hun keuze. Joanna Whittaker komt vanuit Padua (Italië) over naar de Faculty of Science and Engineering in Groningen.

Laatst gewijzigd:21 maart 2022 14:52