Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Keuzegids 2010: sterrenkunde-opleiding Groningen beste in het land

14 januari 2010

Als enige van alle universitaire opleidingen natuur- en sterrenkunde in het land scoort de Groningse sterrenkunde-opleiding een dubbel-plus in de recent verschenen Keuzegids Universiteiten 2010.

Studentenoordeel

Van de landelijke opleidingen natuurkunde en sterrenkunde aan de universiteiten in Amsterdam (UvA en VU), Groningen, Leiden, Nijmegen, en Utrecht krijgt de Groningse astronomie de  hoogste waardering. De sterrenkunde-opleiding aan het Groningse Kapteyn Instituut wordt door de geënquêteerde studenten als zeer goed bestempeld. In het studentenoordeel worden onder meer het onderwijsprogramma en de onderwijsuitvoering, de contacten, de faciliteiten, de organisatie, en de loopbaanvoorbereiding betrokken.

Ook Geneeskunde en Godgeleerdheid in Groningen nummer 1

In de Keuzegids 2010 behalen ook de opleidingen Geneeskunde en Godgeleerdheid van de Rijksuniversiteit Groningen de eerste plaats in hun opleidingscategorie.

Bij de geneeskunde-opleidingen wordt de landelijk top gevormd door de Rijksuniversiteit Groningen en Maastricht. Beide opleidingen hebben tevreden studenten. Groningen blinkt uit in prima voorzieningen.

Als punten waarin Groningen zich onderscheidt noemt de gids verder de Junior Scientific Masterclass (het traject waarin getalenteerde studenten in Groningen vanaf het eerstejaar onderzoek kunnen doen), de internationale opleiding gericht op global health, de decentrale toelating waarmee de opleiding zelf studenten selecteert en het zij-instroom traject waarin studenten met een andere vooropleiding toegelaten kunnen worden tot een hoger studiejaar in de opleiding geneeskunde.

Laatst gewijzigd:31 januari 2017 23:13