Over ons Faculty of Science and Engineering

Fulbright-beurs voor Kathinka Frieswijk

17 juni 2022

Op 15 juni is op het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap in Den Haag een Fulbright-beurs uitgereikt aan FSE-promovendus Kathinka Frieswijk voor een verblijf in de Verenigde Staten. Het Fulbright-programma is een wereldwijd programma voor studie- en onderzoeksuitwisseling tussen de Verenigde Staten en meer dan 160 landen, en stelt masterstudenten, promovendi en wetenschappers in staat een studie te volgen of onderzoek te doen aan een prestigieuze Amerikaanse universiteit.

Kathinka Frieswijk ontving een Fulbright-beurs voor promovendi. Met deze beurs gaat ze onderzoek doen naar besluitvormingsprocessen binnen grote populaties. Dit soort onderzoek zou bijvoorbeeld kunnen worden toegepast bij het beheersen van de reactie van een populatie op een wereldwijde pandemie of de klimaatcrisis. Kathinka zal worden gehost door Yale University, Verengide Staten. Momenteel is zij PhD-student in de onderzoeksgroep Discrete Technology and Production Automation van Ming Cao, onderdeel van het Engineering and Technology Institute Groningen (ENTEG).

Kathinka Frieswijk (in het midden) | foto: George Deswijzen
Laatst gewijzigd:04 augustus 2023 14:28