Over ons Campus Fryslân

✔ Internationaal
✔ Kleinschalig
✔ Hands-on

Hoe kunnen we zelfrijdende auto's ontwikkelen die verantwoord rijden? En waarom discrimineert een algoritme eigenlijk? Data is overal. Maar is het altijd goed? Tijdens deze bacheloropleiding Data Science and Society word jij de data science expert die de toekomst nodig heeft!

decoratieve afbeelding
Een kleinschalige en hands-on opleiding

Hoe ziet deze Data Science opleiding eruit?

Traditionele datawetenschappen gaan in op de werking van data, maar Data Science & Society gaat een stap verder. Tijdens deze interdisciplinaire bachelorstudie behandel je data-gerelateerde maatschappelijke kwesties en leer je hier op een verantwoorde manier mee om te gaan.

Ervaar het zelf!

• Volg een webklas
  • Kom proefstuderen
  • Bezoek een open dag
  • Neem deel aan een Meet & Greet webinar

Bekijk alle events

✔ Je combineert technische vaardigheden zoals programmeren, statistiek, kunstmatige intelligentie, machine learning, big data met kennis over ethiek, mensenrechten en bestuurskunde

✔ Breng je kennis in de praktijk met field projects, waarin je real-live uitdagingen aanpakt, je netwerk vergroot en uitgroeit tot een waardevolle teamspeler

✔ Profiteer van hands-on en persoonlijk wetenschappelijk onderwijs

✔ Ontwikkel jezelf tot een datawetenschapper met oog voor de samenleving en maak deel uit van een bruisende, internationale community, waarin je vrienden voor het leven maakt!

Waarom Maya deze opleiding aanraadt

decoratieve afbeelding

"Data Science and Society kijkt verder dan alleen het werken met data vanuit een logisch en statistisch perspectief. Je leert ook over data vanuit een sociaal, filosofisch en bestuurlijk perspectief.

Data begrijpen vanuit meerdere perspectieven betekent dat je niet gebonden bent aan één soort baan, dus je kunt overal ter wereld aan de slag!"

Een baan als..

• Gegevensbeschermer
  • Data Analist
  • Datawetenschapper
  • Gegevensbeheerder
  • Beleidsadviseur

Carrièreperspectief

Datawetenschappers zijn ontzettend gewild! De bachelorstudie Data Science & Society biedt je dan ook uitstekend carrièreperspectief. Met de kennis en ervaring die jij tijdens deze bachelor opdoet over zowel de technische, als de sociale kant van data, ben jij straks goed voorbereid om data-gerelateerde uitdagingen te tackelen.

Data Science opleiding in Nederland

Studeer aan een top 100 universiteit

Studeren aan de Rijksuniversiteit Groningen betekent studeren aan een universiteit die in de top 100 van de wereld staat. Data Science and Society wordt gegeven aan Campus Fryslân, de elfde faculteit van de Rijksuniversiteit Groningen, gevestigd in Leeuwarden, de hoofdstad van de provincie Friesland. Campus Fryslân is een interdisciplinaire faculteit die op nationale en internationale schaal onderwijs en onderzoek van maatschappelijk belang verricht.

Een vraag stellen?

Wil je meer weten over de opleiding Data Science & Society? Of heb je vragen over studeren in Leeuwarden of over hoe de aanmeld- en selectieprocedure werkt? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer +31 (0)6 15 54 84 41 of per e-mail via cf-dss@rug.nl. We helpen je graag verder!

Laatst gewijzigd:24 november 2023 10:29