Over ons Beleid en strategie

Leiderschap bij de RUG

Leiderschap is nodig om onze strategische uitgangspunten en kerntaken (onderzoek, onderwijs en impact) mogelijk te maken. Leiderschap is geen doel op zich, maar een middel om samen te werken aan excellente resultaten in een stimulerend en veilig werkklimaat.

Visie op leiderschap

De RUG-visie op leiderschap is geformuleerd middels dialoogsessies, in samenspraak met een groot aantal collega’s uit verschillende faculteiten en functies, met diverse leeftijden, achtergronden en expertisegebieden. De visie beschrijft wat leiderschap is, waarom het belangrijk is en wat we verwachten. Het onderscheidt vier leiderschapsrollen en geeft weer hoe we aan leiderschap en leiderschapsontwikkeling werken.

Download de visie

In deze documenten lees je er meer over:

Leiderschapsontwikkeling

Wil je het beste uit jezelf halen? Wil je je kennis en vaardigheden vergroten? Wil je doorgroeien in je werk? Ben je op zoek naar nieuwe energie?
Hier vind je het overzicht van trainingen en cursussen voor RUG-medewerkers.

Leiderschap volgens…

• Ming Cao - Wetenschappelijk directeur Jantina Tammes School of Digital Society, Technology and Artificial Intelligence
    Leiderschap volgens Ming Cao
Laatst gewijzigd:15 juni 2023 14:18