Maatschappij/bedrijven Scholierenacademie Scholieren Profielwerkstuk

Revolutie!

Filmwijzer over sociale en politieke filosofie
Filmwijzer bij de film Snowpiercer

Mag je in opstand komen als je vindt dat je slecht behandeld wordt? Hoe moeten we een samenleving inrichten? Is een klassenverdeling eerlijk? Deze en andere vragen komen aan bod in de filosofische filmwijzer ‘Revolutie!’, ontwikkeld door het Alfasteunpunt. De filmwijzer koppelt het kijken van de film Snowpiercer (2013) aan vraagstukken over sociale en politieke filosofie. De filmwijzer is geschikt voor bovenbouwklassen filosofie havo (en vwo).

Over de film

Titel: Snowpiercer
Regisseur: Bong Joon-Ho
Jaar van uitgave: 2013