Maatschappij/bedrijven House of Connections

Over House of Connections

Making Connections
Picture by: Angelo Roga

House of Connections is het nieuwe onderkomen van de Rijksuniversiteit Groningen aan de Grote Markt in Groningen. Op deze plek huisvesten de verbindende voorhoede van de universiteit die zich richt op maatschappelijke impact. Tevens is er een grote, multifunctionele evenementenverdieping aanwezig waar de universiteit zichtbaarheid geeft aan haar onderwijs, onderzoek en impact.

Onze maatschappij staat voor enorme uitdagingen op het gebied van klimaatverandering, duurzaamheid, sociale veerkracht, meer gezonde jaren en digitale ontwikkelingen. De RUG ziet het als haar rol en verantwoordelijkheid om met innovatief wetenschappelijk onderzoek en onderwijs een bijdrage te leveren aan gefundeerde en structurele oplossingen. Dat doen we vanuit het House of Connections, onze toegankelijke en bruisende werkplaats in het hart van de stad Groningen.

Het is onze overtuiging dat een vakgebied- én instellingen-overschrijdende aanpak leidt tot de meest waardevolle maatschappelijke bijdrage. De Universiteit van het Noorden, een regionaal kennis- en innovatienetwerk, voedt het interdisciplinair en innovatief onderzoek en onderwijs van de Schools over de belangrijkste veranderopdrachten in Noord-Nederland. Daarbij helpt de krachtenbundeling van wetenschappers en studenten uit verschillende vakgebieden binnen de Schools de regio vooruit met nieuwe kennis en heldere inzichten. Zo is onze bijdrage het resultaat van nauwe samenwerking en voortdurende dialoog met burgers, bedrijven en maatschappelijke organisaties, met andere kennisinstellingen, het UMCG, en lokale overheden zoals de gemeente Groningen en de drie noordelijke provincies.

In het House of Connections zijn de volgende sleutelpartijen gevestigd:

Laatst gewijzigd:24 april 2024 10:29