Energy Samenwerking

Groningen Energy and Sustainability Programme (GESP)

De huidige bestuuursleden van GESP vormen in de toekomst de wetenschappelijke adviesraad van de in oprichting zijnde Wubbo Ockels School.

GESP in een platform van de RUG dat energie-gerelateerd onderzoek en onderwijs bespreekt en coördineert. Het doel van het GESP is om de interdisciplinaire samenwerking te bevorderen, de samenwerking met externe partijen (zoals bedrijven en overheden) te versterken en de besturen van faculteiten en de universiteit te adviseren over strategische beslissingen omtrent energie gerelateerd onderzoek, onderwijs en de verspreiding van onderzoeksresultaten.

Activiteiten

GESP organiseert regelmatig bijeenkomsten voor medewerkers van de RUG die werken aan energie gerelateerde onderwerpen. Tijdens deze bijeenkomsten worden recente ontwikkelingen en ideeën over toekomstige verbeteringen besproken. De platformbijeenkomsten worden met name gebruikt om de samenwerking bij het onderzoek en het onderwijs in energie te versterken, de samenwerking met externe partijen te verbeteren en de verspreiding van onderzoeksresultaten te bespreken. Daarnaast brengt het GESP advies aan het bestuur van de universiteit over strategische kwesties. Verder wordt binnen GESP de samenwerking tussen de RUG en de New Energy Coalition besproken.

Bestuur van GESP

Het bestuur van GESP bestaat uit de volgende leden:

Leden van GESP

Faculty of Science and Engineering