Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Onderwijs Praktische informatie Voorlichting
Header image Juridische Bestuurskunde

Even voorstellen: Marc Wever, universitair docent

Datum:22 februari 2022
Marc Wever

De docenten van de opleiding Juridische Bestuurskunde zijn werkzaam aan de faculteit Rechtsgeleerdheid, bij de vakgroep Staatsrecht, Bestuursrecht & Bestuurskunde. In deze blog: Marc Wever, universitair docent bij de vakgroep.

Marc Wever is universitair docent bij de vakgroep Staatsrecht, Bestuursrecht en Bestuurskunde. Hij geeft zowel bestuursrechtelijke- (Bestuursrecht Besluitvorming, Bestuursrecht voor niet-juristen) als bestuurskundige vakken (o. a. Elementaire Bestuurskunde, Methoden Sociaalwetenschappelijk onderzoek en het seminaar Beleidsanalyse). Ook is hij de stagecoördinator en lid van de opleidingscommissie van de studierichting Juridische Bestuurskunde. Zijn onderzoek richt zich op het functioneren van geschilbeslechtingsprocedures, en hij maakt daarbij veel gebruik van kwantitatieve onderzoeksmethodes. Hij promoveerde in 2019 op het onderzoek ‘Kwaliteit van bestuursrechtelijke bezwaarprocedures’ waarvoor hij de VAR-Lex Michielsprijs won. Deze prijs wordt een keer per vier jaar uitgereikt aan een bestuursrechtjurist die naar het oordeel van de jury een innovatieve prestatie heeft verricht die een belangrijke bijdrage leverde aan de ontwikkeling van, of de belangstelling voor het bestuursrecht. Marc Wever is lid van de deelredactie van het Nederlands Tijdschrift voor Bestuursrecht, secretaris bij de Vereniging voor Bestuurskunde Noord Nederland (VB Noord) en lid van de bezwaaradviescommissie van de gemeente Tynaarlo en de gemeente Emmen.

Tags: Docenten