Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Onderwijs Praktische informatie Voorlichting
Header image Juridische Bestuurskunde

Even voorstellen: Ina Middelkamp, docent bestuurskunde

Datum:20 maart 2023
Ina Middelkamp

De docenten van de opleiding Juridische Bestuurskunde zijn werkzaam aan de faculteit Rechtsgeleerdheid, bij de vakgroep Staatsrecht, Bestuursrecht & Bestuurskunde. In deze blog: Ina Middelkamp, docent bestuurskunde.

Sinds september 2022 werk ik bij de vakgroep Staatsrecht, Bestuursrecht en Bestuurskunde als docent Bestuurskunde. Ontzettend leuk om te doen, vooral omdat ik ook zelf in Groningen Juridische Bestuurswetenschappen studeerde. Natuurlijk is er het één en ander veranderd – waaronder de naam van de studie – tegelijkertijd is er ook veel hetzelfde. Al met al voelt het wel een beetje als thuiskomen. Je kunt mij in het wild tegenkomen op de vakgroep of bij de bachelorvakken ‘Beleidsanalyse’ en ‘Organisatie en Bestuur’ en bij het mastervak ‘Modern Publiek Management’. Verder zal ik scripties begeleiden.

Ik werkte hiervoor in het openbaar bestuur als gemeenteraadsgriffier voor de gemeenten Westerveld en Midden-Drenthe. Ook was ik enige tijd onderzoeker bij Pro Facto. Daarnaast heb ik een aantal nevenfuncties gehad waaronder rekenkamerlid en –voorzitter en was ik actief in de Vereniging van Griffiers. Allemaal ervaring die ik graag met jullie deel. Als ik niet doceer (of dat voorbereid) werk ik aan een proefschrift over aansprakelijkheid van publieke ambtsdragers bij decentrale overheden.

Tags: Docenten