Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Onderwijs Praktische informatie Voorlichting
Header image Juridische Bestuurskunde

Even voorstellen: Albertjan Tollenaar, hoogleraar en directeur GGSL

Datum:15 december 2021
Albertjan Tollenaar

Even voorstellen: Albertjan Tollenaar, hoogleraar en directeur GGSL De docenten van de opleiding Juridische Bestuurskunde zijn werkzaam aan de faculteit Rechtsgeleerdheid, bij de vakgroep Staatsrecht, Bestuursrecht & Bestuurskunde. In deze blog: Albertjan Tollenaar, hoogleraar en directeur GGSL.

Albertjan Tollenaar heeft Juridische Bestuurswetenschappen gestudeerd en is daarna in dienst getreden bij de Rijksuniversiteit Groningen. Hij heeft uiteenlopend onderzoek gedaan naar toezicht, handhaving en regeltoepassing door ambtenaren. Hij coördineert een onderzoeksproject in Indonesië dat gaat over de toegang tot het recht. Daarnaast zit hij in een aantal bezwaarcommissies. Die ervaring uit onderzoek en praktijk gebruikt hij bij de vakken Bestuur & Recht en Organisatie & Bestuur.