Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Volg RUG-team in 48 uur lange Physics Competition!

03 november 2011

Vanaf vrijdagavond 18 uur (MDT) nemen drie bachelorstudenten Natuurkunde en Technische Natuurkunde het 48 uur lang op tegen andere studententeams in de wereld in de University Physics Competition 2011. RUG-teamleden Arjan Boerma, Job Feldbrugge en Remko Klein moeten binnen 48 uur een natuurkundig probleem oplossen.

Via de webcam kun je zien hoe Arjan, Job en Remko deze klus klaren!

Op www.uphysicsc.com wordt bij de start het natuurkundig probleem geplaatst waarna de teams binnen 48 uur hun oplossing erbij moeten plaatsen.

Gold medal for…

Teamwork, schrijfvaardigheid, tijdsplanning, overtuigingskracht en werken zonder hulp van buiten zijn “gouden” vaardigheden voor ieder aangaande wetenschapper!

Tijdens de University Physics Competition staan op uphysicsc.com twee problemen waaruit deelnemende teams mogen kiezen. De beste 2% van de oplossingen die wereldwijd door studententeams zijn ingeleverd, wordt met een gouden medaille beloond. Het RUG-team wordt tijdens de wedstrijd gecoacht door prof.dr. Löhner van het Kernfysisch Versneller Instituut (KVI).

Laatst gewijzigd:31 januari 2017 23:13