Over ons Actueel Nieuws Nieuwsberichten

Natuurmonumentenprijs voor prof.dr. Bakker

27 april 2010

De Vereniging Natuurmonumenten heeft tijdens haar voorjaarsforum op 21 april de Natuurmonumentenprijs uitgereikt aan prof.dr. J.P. Bakker. Bakker is hoogleraar Coastal Conservation Ecology aan het onderzoekinstituut Centre of Ecological and Evolutionary Studies (CEES) van de Rijksuniversiteit Groningen.

Bakker ontving de prijs omdat hij een grote bijdrage heeft geleverd aan de kennis over en de praktijk van het beheer en herstel van ecosystemen in ons land. Bij zijn onderzoek legt Bakker altijd het verband met de praktijk van het natuurbeheer. Hij inspireerde reeds vele studenten bij zijn onderzoek als plantenecoloog om wetenschap en praktijk te verbinden. Samen met zijn collega-wetenschappers van de Groningse school heeft hij inmiddels een groot aantal studenten opgeleid die nu werkzaam zijn in de natuurbescherming.

Daarnaast is kenmerkend voor Bakker dat hij met veel geduld steeds weer nieuwe elementen van een ecosysteem ontrafelde. Een belangrijke drijfveer daarbij was de bescherming van de natuur.

Meer informatie: j.p.bakker rug.nl

Laatst gewijzigd:31 januari 2017 23:13