
De Master Pedagogiek biedt drie track in deeltijd aan.
| VakkenVakkencatalogus > |
|---|
| For the list of courses, see the online catalogue |
| Programma-opties |
|---|
| Jeugd: Beleid & Maarschappij (specialisatie) Wil jij met kennis én compassie het verschil maken voor kinderen en jongeren? Kansen creëren, talent aanmoedigen en veerkracht versterken? Ontdek in deze master hoe je dat kunt doen. In deze master (voorheen Youth 0-21, Society and Policy) leer je hoe je bijdraagt aan een positief opgroeiklimaat en de ontwikkeling van kinderen en jongeren. Het programma richt zich op wat werkt: het versterken van kansen, talent en veerkracht. Daarbij is inzicht in de oorzaken van problemen van jongeren in de hedendaagse samenleving onmisbaar. Je verdiept je in de leefwereld van jongeren en leert hoe opvoeding, onderwijs en jeugdbeleid hen kunnen ondersteunen. Wat hebben jongeren nodig om te floreren en om tegenslag te overwinnen? En hoe kun je onderzoek gebruiken om daarin te voorzien? Wat je kunt verwachten in dit masterprogramma:
Meer weten? Maak gebruik van onze evenementen & open dagen of neem contact op met onze studieadviseurs. Je kunt deze master ook in voltijd volgen. |
| Deafblindness (track) (specialisatie) Would you like to analyse and improve the possibilities of deafblind people? Then this is the programme for you. The Master's degree in Deafblindness is a unique programme during which you acquire theoretical and methodological skills. These skills will enable you to analyse the impact of combined visual and hearing impairments (“deafblindness”) on development, daily functioning and quality of life. You will learn to apply this knowledge in the contexts of research, assessment and intervention. The programme is especially interesting for those who are already working as professionals and who would like to expand their basic knowledge and research skills. The programme starts with the course Introduction to people with deafblindness. In this course, you will learn about fundamental developmental processes, including topics like early symbolic communication embodied cognition, and the acquisition of sign language. After the introductory course, students receive coaching in methodology. You will also perform a practical training and write a learner's report. In addition, you will carry out research and write a Master's thesis. |
| Pedagogiek, Cultuur & Onderwijs (specialisatie) Een interdisciplinair programma over dilemma's in pedagogiek, cultuur en onderwijs. Wil jij bijdragen aan oplossingen, kennis en beleid - en leren van andere disciplines en landen? In dit programma benader je pedagogische vraagstukken vanuit uiteenlopende disciplines én vergelijk je perspectieven op opvoeding, onderwijs en zorg in verschillende landen en culturen. Zo ontwikkel je een breder begrip van complexe problemen en leer je creatieve oplossingen uit diverse disciplines en culturele contexten toepassen. In deze master (voorheen Ethics of Education)* verdiep je je in pedagogische dilemma's door te kijken naar hun historische context, juridische kaders, filosofische duiding en de ethische vragen die ze oproepen* belicht en analyseer je vraagstukken vanuit verschillende perspectieven, met veel aandacht voor culturele context en internationaal vergelijkend perspectief* buig je je met een interdisciplinair docententeam over onderwerpen als kansenongelijkheid, religieuze en seksuele diversiteit, burgerschap, passend onderwijs en de toenemende medicalisering van kinderen* bestudeer je met theoretische concepten en professionele tools pedagogische kwesties vanuit verschillende invalshoeken * analyseer je morele problemen en discussies met het oog op het vormen van beleid* doe je kennis en vaardigheden op om bij te kunnen dragen aan discussies en besluitvormingstrajecten rond concrete dilemma's - van smartphonegebruik bij jonge kinderen, homoseksualiteit op school tot de grenzen van de onderwijsvrijheid. Meer weten? Neem deel aan de voorlichtingsevenementen en/of neem contact op met onze studieadviseur. Je kunt deze master ook in voltijd volgen. |