Over ons Faculteit der Letteren Onze faculteit Actueel

Merel Keijzer benoemd tot Hoogleraar English Linguistics & English as a Second Language

28 januari 2019

Merel Keijzer is per 1 januari 2019 benoemd tot hoogleraar English Linguistics & English as a Second Language aan de Faculteit der Letteren van de Rijksuniversiteit Groningen.

Merel Keijzer doet onderzoek naar tweede taalverwerving en tweetaligheid door het leven heen, en heeft daarbij een bijzondere interesse voor meertaligheid en veroudering. Wat is de beste manier (voor ouderen) om Engels te leren en kan het leren van Engels een positief effect op (mentale) gezondheid hebben? In haar positie als hoogleraar zal zij zich bezig houden met het ontwikkelen van onderwijs op het gebied van Engelse taalkunde en Engelse taalontwikkeling, maar ook met het doen van onderzoek naar bestaande Engelse taalmethodes, van basisschool tot tweetalig middelbaar onderwijs en taalonderwijs aan ouderen, en de cognitieve effecten ervan.

Het onderzoek van Merel Keijzer wordt ingebed bij het Center for Language and Cognition Groningen (CLCG), om precies te zijn binnen de onderzoeksgroep Neurolinguistics and Language Development. Daarnaast is zij onder meer betrokken bij het activiteiten van het onderzoeksinstituut Behavioural and Cognitive Neurosciences (BCN) en de Landelijke Onderzoekschool Taalwetenschap (LOT).

Merel Keijzer
CLCG