Over ons Faculty of Science and Engineering

UPB reikt eredoctoraat uit aan professor Siewert Jan Marrink

17 januari 2020

Op 15 januari heeft de Polytechnische Universiteit van Boekarest de academische titel Doctor Honoris Causa toegekend aan prof. Siewert Jan Marrink van de Rijksuniversiteit Groningen. De viering vond plaats in het Rectoraat van de UPB-Senaatszaal en genoot ook aanwezigheid van Zijne Excellentie de heer Roelof Sander van Ees - Ambassadeur van het Koninkrijk der Nederlanden in Roemenië.

professor Siewert Jan Marrink

Prof. Siewert Jan Marrink (Groningen Biomolecular Sciences and Biotechnology Institute) is de grondlegger van het MARTINI-hulpmiddel voor grofkorrelige moleculaire modellering, dat een revolutie teweegbrengt op het gebied van computationele chemie, biomoleculaire modellering en moleculaire dynamica simulaties van biomoleculaire processen, zoals membraan fusie, membraaneiwitoligomerisatie en membraandomeinvorming.

Eredoctoraat

Een eredoctoraat (Latijn: doctoratus honoris causa) is een doctoraat dat wordt verleend aan personen die een uitzonderlijke prestatie hebben geleverd in de wetenschap, zonder dat er een proefschrift is geschreven.

Laatst gewijzigd:09 maart 2020 14:34