Over ons Faculty of Science and Engineering

Twee FSE programma’s ontvangen Erasmus Mundus label

13 augustus 2019

Twee double degree programma’s van de Faculty of Science and Engineering hebben opnieuw het Erasmus Mundus label toegewezen gekregen. Het gaat om de Erasmus Mundus Master in Evolutionary Biology (MEME) en de Erasmus Mundus Master in Theoretical Chemistry and Computational Modeling (TCCM). Erasmus Mundus masters worden aangeboden door consortia van samenwerkende universiteiten. Studenten brengen tijd door op ten minste twee partneruniversiteiten en ontvangen doorgaans een double degree na afronding van het programma.

Het Erasmus Mundus label geldt als een label van excellentie. Alleen hoge kwalitatieve onderwijsprogramma’s komen hier voor in aanmerking. Er geldt ook een zeer selectief toelatingsproces voor studenten. Erg belangrijk: studenten die worden toegelaten tot een programma kunnen in aanmerking komen voor een Erasmus Mundus studiebeurs.

Voor het MEME-programma geldt dat er vijf universiteiten in participeren. De RUG is hier penvoerder. In het TCCM-programma participeren negen universiteiten, hier is de Universidad Autónoma de Madrid de trekker.

Laatst gewijzigd:04 september 2019 10:50