Over ons Faculty of Science and Engineering

Top Dutch Solar Racing wil met Green Spirit winnen in Marokko

13 juli 2021

Afgelopen woensdag presenteerde het Top Dutch Solar Racing de nieuwe zonneauto Green Spirit in het Forum Groningen. Met Green Spirit zal het team eind oktober deelnemen aan The Solar Challenge Morocco 2021. Maar liefst acht FSE-studenten maken onderdeel uit van het team.

Het design van de nieuwe auto weerspiegelt het imago van Top Dutch als team van het Noorden: verschillende gebouwen en monumenten uit de provincies Groningen, Friesland en Drenthe zijn als skyline op de auto te vinden. De naam Green Spirit is gebaseerd op het doorzettingsvermogen en de positieve houding van elk teamlid.

Met Green Spirit naar Marokko

Met Green Spirit gaat Top Dutch eind oktober deelnemen aan The Solar Challenge Marokko 2021. Daarbij rijden solar teams rond de 2400 km door de Sahara woestijn en het Atlasgebergte. Ook de solar teams uit Twente, Delft en Leuven zullen aan de race in Marokko deelnemen.

Top Dutch Solar Racing

Het huidige Top Dutch Solar Racing team bestaat uit 23 studenten van de Rijksuniversiteit Groningen, Hanzehogeschool Groningen, Noorderpoort, ROC Friese Poort en Alfa College. Dit is wat Top Dutch Solar Racing uniek maakt: het is geen universiteitsteam, maar een team met mbo-, hbo- en wo-studenten.

Green Spirit | foto: Harjan Offereins
Laatst gewijzigd:04 augustus 2023 16:45