Over ons Faculty of Science and Engineering

Professor Rudolf partner in consortium dat H2020 Marie Curie ITN-ETN subsidie ontvangt

08 september 2020

Prof. dr. Petra Rudolf van het Zernike Institute for Advanced Materials ( ZIAM ) is partner in een consortium dat een H2020 Marie Curie ITN-ETN subsidie heeft ontvangen ter waarde van net iets meer dan vier miljoen euro. De subsidie is voor het STiBNite-project: ‘Tailored materials for Sustainable Technologies: programming functional molecular components through Boron-Nitrogen doping’. Het project heeft als doel de ontwikkeling van de volgende generatie op maat gemaakte BN-gedoteerde macromoleculaire organische halfgeleidermaterialen te bevorderen.

Met het project krijgen Early-Stage Researchers (PhDs) een intensieve training op het gebied van organische synthese, materiaalkunde, oppervlaktekunde, materiaalkarakterisering, modellering en device engineering. Allemaal met als doel onderzoekers te vormen die zijn blootgesteld aan de ontwikkeling van bottom-up BN-dopingstrategieën, gaande van het ontwerp van deze nieuwe halfgeleiders tot toepassingen zoals flexibele opto-elektronische apparaten (lichtgevende elektrochemische cellen, fotovoltaïsche cellen, organische veldeffect-transistors, elektro-chroom displays) en coatings voor warmtebeheer. Het consortium bestaat uit zeven wetenschappelijke en drie industriële partners. De University of Vienna is coördinator.

Prof. dr. Rudolf ontvangt 265.000 euro voor haar aandeel in het project. Haar focus zal liggen op Boron-Nitrogen-Carbon (BNC) architecturen op metalen en isolerende oppervlakken geproduceerd uit zelf-geassembleerde monolagen, door fotopolymerisatie en thermische conversie. De PhD-student van Rudolf zal de BNC-architecturen fabriceren en karakteriseren door verschillende spectroscopieën om de samenstelling, hechtingsomgevingen en elektronische structuur te bepalen.

Laatst gewijzigd:08 september 2020 09:41