Over ons Faculty of Science and Engineering

Boek over het leven van een lepelaar genaamd Sinagote

14 april 2021

Op 9 april is een boek verschenen van GELIFES-medewerkers Theunis Piersma en Petra de Goeij, en medewerkers van Staatsbosbeheer en de Universiteit van Amsterdam. Het boek beschrijft het leven en de vrienden van een in 2006 op Vlieland geboren lepelaar. In 2013 werd zij bij het broeden op Schiermonnikoog getagd met een UvA-BiTS-tracker (als onderdeel van het door het Waddenfonds gefinancierde Metawad-project 2011-2016) en in 2014 keerde de lepelaar terug naar haar geboortekolonie. Haar winterbestemming was altijd Séné in Zuid-Bretagne. Dit gaf haar de Bretonse naam 'Sinagote', 'meisje uit Séné'. Het geïllustreerde verhaal brengt Sinagote en andere lepelaars zo dicht mogelijk bij de lezers als mogelijk.

NoordboekNatuur, Gorredijk, ISBN: 9789056157227

Sinagote