Over ons Faculty of Science and Engineering

Plannen voor Smart & Circular Hub op Zernike Campus

14 juli 2021

De Rijksuniversiteit Groningen heeft de noodzaak verkend om een expertisecentrum te creëren op het gebied van slimme digitalisering en circulariteit: de Smart & Circular Hub. PricewaterhouseCoopers (PWC) heeft hiervoor een haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd. Daaruit blijkt dat dit een unieke hub kan zijn die een mooie rol kan spelen bij innovatie in het noordelijke ecosysteem.

Om onze industriële sector klaar te stomen voor de toekomst zijn grote doorbraken nodig. Slimme digitalisering en circulariteit zullen essentieel zijn voor succes. Het doel van de hub is het stimuleren van ontwikkelingen op het gebied van smart industry en circulariteit om het gehele noordelijke ecosysteem te versterken. De combinatie van beide disciplines blijkt uniek te zijn met veel kansen om de industrie in de noordelijke regio toekomstbestendig te maken.

Momenteel werkt een projectteam onder leiding van prof. dr. ir. Erik Heeres (ENTEG) aan het concretiseren van de plannen. Daarbij zullen zij ook verschillende stakeholders benaderen om aan te haken.

Plannen voor Smart & Circular Hub op Zernike Campus
Laatst gewijzigd:14 juli 2021 09:26