Over ons Faculty of Science and Engineering

Farmaciestudent Julia Alberts wint derde prijs Dr. Saal van Zwanenbergprijs

15 november 2021

Op 12 november ontving Farmaciestudente Julia Alberts de derde prijs van de Dr. Saal van Zwanenbergprijs ter waarde van 1.000 euro. De drie prijzen worden toegekend aan excellent masteronderzoek op het gebied van Farmaceutische Wetenschappen. Julia heeft onderzoek verricht naar nieuwe concepten om cardiovasculaire aandoeningen te behandelen. De titel van haar masterproject was 'The assessment of the dynamics of cAMP hydrolysis. Veranderingen in cAMP en cGMP in aanwezigheid van mutant PDE3A'.

Volgens de jury beschikt Julia over een goede wetenschappelijke basishouding, die gekenmerkt wordt door een positief kritische benadering van haar resultaten.

De Stichting Dr. Saal van Zwanenberg reikt jaarlijks drie scriptieprijzen uit aan masterstudenten in de medische en farmaceutische wetenschappen. De stichting is vernoemd naar de oprichter van Organon en de voorvader van de latere AKZO, Salomon van Zwanenberg. Het stimuleert wetenschappelijk onderzoek naar nieuwe medicijnen door het toekennen van prijzen en het toekennen van beurzen aan wetenschappers en studenten.

Winnaars Saal van Zwanenbergprijs 2021 (Julia Alberts aan de rechterkant) | foto: Hilde de Wolf
Laatst gewijzigd:15 november 2021 10:14