Over ons Faculty of Science and Engineering

Masterstudent Physics Adrian Sidhu wint GUF-100 prijs

10 juli 2023

Tijdens de RUG Ceremony of Merits op 7 juli 2023 is Adrian Sidhu uitgeroepen tot winnaar van de GUF-100 prijs en daarmee tot de beste student van de Faculty of Science and Engineering 2022-2023. Adrian is recent cum laude afgestudeerd van de masteropleiding Physics. De jury van het Groninger Universiteitsfonds (GUF) verkoos hem uit drie in het voorjaar genomineerde FSE-studenten.

De prijs bestaat uit een beurs voor studie of onderzoek ter waarde van €2.500 en wordt jaarlijks toegekend aan de meest excellente student van elke faculteit.

Adrian Sidhu

Indrukwekkende studieresultaten

Adrian Sidhu is zeer recent cum laude afgestudeerd van de masteropleiding Physics. Hij behaalde zijn bachelor Physics aan de RUG in 2020 en heeft een excellente staat van dienst op het gebied van onderzoek. Naast zijn vaste programma heeft Adrian ook het High Tech Systems and Materials (HTSM) Honours masterprogramma afgerond. Daarmee behoort hij academisch gezien tot de top 5% Physics-studenten.

Adrian was een Teaching Assistant bij maar liefst twaalf Physics-vakken en kreeg tal van positieve evaluaties. In deze rol toonde hij veel initiatief en innovatie, met name tijdens de coronaperiode. Daarnaast toonde Adrian uitstekende leiderschapskwaliteiten. Hij werd leider van het Student Mentor Programme, waarbij hij leidinggaf aan een team van zeventien mentoren en fungeerde een aantal jaren als lab-assistent. Voor alle vier de grote practica van de bachelor Physics en de bachelor Applied Physics leidde hij studenten door verschillende practica en ontwierp hij zelfs nieuwe onderwijsopstellingen.

Genomineerd door studenten en docenten

Adrian Sidhu is gekozen uit de facultaire kandidaten die in het voorjaar van 2023 door studenten en docenten van FSE werden genomineerd. Er werden in totaal 36 studenten genomineerd, waarvan de facultaire jury er drie had voorgedragen aan de GUF-100 jury: Natalie Koscelanská (BSc Physics), Floris Westerman (MSc Computing Science) en Adrian Sidhu (MSc Physics).

RUG Ceremony of Merits

De GUF-100 prijzen zijn uitgereikt tijdens de Ceremony of Merits van de Rijksuniversiteit Groningen op 7 juli. Met de Ceremony of Merits wil de RUG de medewerkers en studenten die een bijzondere verdienste hebben geleverd in het zonnetje zetten. Naast de winnaars van de GUF-100 prijzen werd de winnaar van de Wierenga Rengerink Dissertatie Award bekendgemaakt.

Laatst gewijzigd:26 juli 2023 12:35