Over ons Faculty of Science and Engineering

Groninger Levenswetenschappen Vereniging Idun ontvangt Koninklijke erepenning

25 september 2019

Op zaterdag 21 september heeft Groninger Levenswetenschappen Vereniging Idun (GLV Idun) tijdens de viering van hun honderdjarig bestaan de Koninklijke erepenning uitgereikt gekregen. Locoburgemeester Philip Broeksma reikte de erepenning uit tijdens het feest in de Biotoop in Haren.

GLV Idun 100 jaar

Met ruim 550 oud-leden en alumni werd het honderdjarig bestaan gevierd. GLV Idun werd in 1919 opgericht als Groninger Biologen Club door studenten Biologie die ook buiten de colleges om met elkaar activiteiten wilden ondernemen. In 2006 is de vereniging gefuseerd met Melior Vita van de opleiding Life Science and Technology en ging de vereniging verder als GLV Idun. Op dit moment heeft de vereniging ongeveer 1700 leden.

Erepenning

De Koninklijke Erepenning is een ereteken dat de Koning kan verlenen aan verenigingen, stichtingen, instellingen en sportverenigingen. Het symboliseert het respect en de waardering die de Koning heeft voor bijzondere verdiensten van de ontvanger.
Laatst gewijzigd:19 november 2019 11:26