Over ons Faculty of Science and Engineering

Financiering van Erasmus+ Programma voor leer- en onderwijsproject

03 oktober 2023

Dr. Dina Maniar van het Zernike Institute for Advanced Materials ( ZIAM ) en professor Lucy Avraamidou van het Centre for Learning and Teaching ( CLT ) werken als partners samen aan het project 'TINKER: an Authentic Learning and Gender-Inclusive Framework for Teaching Informatics'. Dit project wordt gefinancierd door het Erasmus+ Programma ‘Partnerschappen voor Innovatie - Toekomstgerichte Projecten’.

In totaal heeft het consortium een subsidie gekregen van 1,5 miljoen euro, waarbij Maniar en Avraamidou ongeveer 200.000 euro ontvangen voor een periode van 30 maanden. Het project wordt gecoördineerd door het Center for Research and Development (Cyprus). Er is een consortium van tien partners bij betrokken, zowel universiteiten als NGO's in Europa.

Gender-inclusief leren

De belangrijkste doelstelling van het project is om cursussen te ontwikkelen die docenten op middelbare scholen en universiteiten beter in staat stellen om authentieke en genderinclusieve leerervaringen te ontwikkelen voor het onderwijzen en beoordelen van computervaardigheden. Deze cursussen zullen gebruik maken van een blended learning-methodologie, waardoor docenten zowel online als face-to-facesessies kunnen volgen. Het trainingsprogramma wordt ontwikkeld met behulp van innovatievepedagogische methoden, AI-gebaseerde instructiemethoden en uitdagende leerbenaderingen.

Toekomstgerichte projecten

De Europese Commissie streeft naar een sterke Hoge Onderwijssector in Europa om te kunnen concurreren met de rest van de wereld. Toekomstgerichte projecten zijn grootschalige projecten die het potentieel hebben om gemainstreamd te worden en input te leveren voor het verbeteren van onderwijs-, opleidings- en jeugdsystemen. Innovatie is daarbij een belangrijk aspect.

Laatst gewijzigd:03 oktober 2023 11:46