Over ons Faculty of Science and Engineering

26 september 2023
decoratieve afbeelding
prof. dr. Ben Feringa

Prof. dr. Ben Feringa ontving de 2022 Friendship Award uit handen van Wang Zhigang (Minister van Wetenschap en Technologie in China) bij de Chinese Ambassade in Den Haag op 26 september.

De prijs is de hoogste onderscheiding voor deskundigen die een opmerkelijke bijdrage hebben geleverd aan de modernisering, hervorming en openstelling van China. Sinds de instelling in 1991 hebben 1.848 buitenlandse experts de prijs ontvangen. Voor 2022 zijn er 49 Friendship Awards uitgereikt.

Feringa

Prof. Ben Feringa onderhoudt al vele jaren goede banden met de Chinese wetenschappelijke gemeenschap en bevordert de dialoog en samenwerking met Chinese wetenschappers en onderzoekers. Ook heeft hij wederzijds begrip en vriendschap tussen de bevolking van China en Nederland bevorderd.

Op 26 september ontving Prof. Dick Broer (Technische Universiteit Eindhoven) de 2021 Chinese Government Friendship Award.

Laatst gewijzigd:27 september 2023 15:42