Over ons Faculty of Science and Engineering

RUG Aart Bosman Award voor Thomas Hoeksema

01 juli 2016
Thomas Hoeksema ontvangt zijn award (bron: Taatgen-Fotografie)

Op de zomerceremonie van de universiteit op 1 juli jl is Thomas Hoeksema, student Computing Science, uitgeroepen tot winnaar van de RUG Aart Bosman Student Excellence award. Op de jaarlijkse zomerceremonie worden talentvolle studenten en onderzoekers van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) in het zonnetje gezet. Tevens worden dan de winnaars van de GUF-100 prijzen en de Gratamaprijs, en de internationale RUG-alumni-ambassadeurs voor het komende jaar bekend gemaakt.

Voor beste student aan de RUG

De Aart Bosman Student Excellence Award is in 2009 voor het eerst uitgereikt, ter ere van de oprichting van het University of Groningen Honours College. De winnaar wordt gekozen uit de winnaars van de GUF-100. Het zijn met name studenten die zich naast hun briljante studieresultaten weten te onderscheiden door het ondernemen van maatschappelijke nevenactiviteiten.

Thomas Hoeksema rondde zijn bachelor in Computing Science cum laude af. Momenteel volgt hij de Master in Computing Science, met een gemiddeld cijfer van 9.5, en de Masters Honours College in High Tech Systems and Materials. Hij is altijd op zoek naar uitdagingen naast zijn studie. Zo werkt hij inmiddels als software ontwikkelaar voor een game company en is hij onderdeel van een ontwikkelingsteam om aardbevingen in de provincie Groningen te registreren. Daarnaast begeleidt hij als onderwijsassistent studenten tijdens Computing Science vakken.

Alle winnaars GUF-100 prijzen 2016

De GUF-100 prijzen voor excellerende studenten werden in 1993 voor het eerst uitgereikt ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan van het Groninger Universiteitsfonds (GUF). Aan elke GUF-100 prijs is een bedrag van €2500,- verbonden.

De winnaars van de GUF-100 prijzen 2016 zijn: Roselinde van der Wiel (Faculteit Ruimtelijke Wetenschappen), Annelot de Rechteren van Hemert (Faculteit der Letteren), Timothy Cnossen (Faculteit Wijsbegeerte), Thomas Hoeksema (Faculteit Science and Engineering), Stijn Broekema (Faculteit Economie en Bedrijfskunde), Luzia Heu (Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen), Welmoed Wagenaar (Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschappen), Maarten Knol (Faculteit der Rechtsgeleerdheid), Danique van Vliet (Faculteit Medische Wetenschappen).

Laatst gewijzigd:07 augustus 2020 11:46