Over ons Faculteit Wijsbegeerte Organisatie Nieuws & Agenda Nieuws

Sjoerd Griffioen wint Praemium Erasmianum Prijs

17 mei 2021
Sjoerd Griffioen

Sjoerd Griffioen, docent algemene vaardigheden aan onze faculteit, heeft de Praemium Erasmianum dissertatieprijs gekregen voor zijn proefschrift Contested Modernity. Karl Löwith, Hans Blumenberg and Carl Schmitt and the German Secularization Debate . Hierop promoveerde Sjoerd cum laude op 1 okt. j.l. (begeleiders Lodi Nauta en Judith Vega).

Sinds 1988 reikt de Stichting Praemium Erasmianum jaarlijks vijf Dissertatieprijzen uit aan jonge onderzoekers die een uitmuntende dissertatie hebben afgerond op het terrein van de Geesteswetenschappen, Sociale Wetenschappen of Rechtsgeleerdheid aan een Nederlandse universiteit. De prijs bestaat uit een geldbedrag van € 3.000 en een oorkonde.
Ook dit jaar zijn er vijf prijzen toegekend. Er zijn 34 proefschriften voorgedragen door de verschillende faculteiten.

Het is dus een prestatie van formaat om deze prestigieuze prijs te winnen. Sjoerd won al eerder in 2015 de Jan Brouwer Scriptieprijs van de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen. Over Sjoerds onderzoek vertelt hij op: http://www.theyoungphilosophers.org/interview/sjoerd-griffioen-1987/

De faculteit is trots op Sjoerd en feliciteert hem van harte met het winnen van deze prijs. De prijs wordt, online, op 27 mei uitgereikt.

Laatst gewijzigd:17 augustus 2023 12:44