Over ons Faculteit Wijsbegeerte Organisatie Nieuws & Agenda Nieuws

Frank Hindriks benoemd tot lid van de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen

13 februari 2020

Frank Hindriks is op 8 februari benoemd tot nieuw lid van de Koninklijke Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen (KHMW).

Frank Hindriks is hoogleraar Ethiek, Sociale en Politieke Filosofie

Frank Hindriks is hoogleraar Ethiek, Sociale en Politieke filosofie bij de Faculteit Wijsbegeerte van de RUG. Verder is hij directeur van het Centre for Philosophy, Politics and Economics van dezelfde universiteit. Ook als fellow van Sustainable Cooperation werkt hij als filosoof intensief samen met sociale wetenschappers. Interactieve verantwoordelijkheid staat centraal in zijn onderzoek samen met de randvoorwaarden voor stabiele, waardevolle en rechtvaardige instituties. Hij wordt internationaal erkend voor zijn bijdragen aan de sociale ontologie, als medeoprichter van de Journal of Social Ontology en de International Social Ontology Society.

De KHMW, het oudste ‘Geleerde Genootschap’ in Nederland, werd als Hollandsche Maatschappij der Wetenschappen opgericht in 1752, met als doel het bevorderen van de wetenschap, in de ruimste zin. De KHMW houdt zich sinds de oprichting bezig met het bevorderen van wetenschap en wil een brug slaan tussen wetenschap en samenleving. De KHMW kent vanouds een tweeledige structuur: een college van besturenden en in de wetenschap geïnteresseerden (directeuren) en een groep van wetenschappers (leden), die verantwoordelijk zijn voor de wetenschappelijke activiteiten van de Maatschappij.

Tegelijk met Frank Hindriks zijn 20 andere nieuwe leden benoemd, waaronder hoogleraar Leiderschap en Organisatieverandering Janka Stoker van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde.

Lees meer op de website van de KHMW

Profielpagina Frank Hindriks

Dit bericht is geplaatst door de Faculteit Wijsbegeerte.

Laatst gewijzigd:17 augustus 2023 12:43