Alumni Steun onderzoek en onderwijs Beurzen en prijzen

Aart Bosman Student Excellence Award

Winnaar 2015: Thijmen Calis

Derdejaars student Economie en Bedrijfseconomie Thijmen Calis is winnaar van de Aart Bosman Student Excellence Award 2015. ‘Een zeer getalenteerde en hardwerkende student met een enorme interesse in economische vraagstukken, in het bijzonder in ontwikkelingslanden.’ Zo typeert opleidingsdirecteur van Economics & Business Economics prof. dr. Bert Schoonbeek Thijmen Calis. Hij heeft na drie jaar een gemiddeld cijfer van 8.9 en heeft zijn afstudeerscriptie afgerond met een 9. Tijdens zijn studie aan de Chinese University in Hong Kong heeft hij ook zeer hoge cijfers gehaald. Hij heeft de kans om summa cum laude af te studeren deze zomer.
Thijmen organiseerde een succesvol seminar over Bitcoin en participeerde in een onderzoeksproject over de rol van microfinance in India. Hij presenteert het onderzoeksrapport tijdens de European Microfinance Conference in Geneve dit jaar. Vanwege zijn interesse in de problemen van ontwikkelingslanden is Thijmen via het AIESEC Kick4Ed project vrijwilligerswerk gaan doen in Manila op de Filippijnen. Hij gaf les in Engels, wiskunde en natuurkunde en leerde kinderen voetballen.

Laatst gewijzigd:11 juli 2019 13:09