Skip to ContentSkip to Navigation
Over onsWaar vindt u onsHuisstijlMerkbeleid

De huisstijl in stellingen en vuistregels

De huisstijl van de Rijksuniversiteit Groningen in stellingen en vuistregels:  

Ruimte

Ruimte is een belangrijk begrip voor de Rijksuniversiteit Groningen. In huisstijluitingen van de RUG zit ruimte; er is sprake van rust. Uitingen staan niet vol met tekst en beeld. Er blijft letterlijk en figuurlijk ruimte over.  

Rood!  

De huisstijlkleur is rood. Dit betekent dat rood in alle uitingen een belangrijke rol moet spelen.  

'Eigen' door eenvoud  

Huisstijlelementen worden bij voorkeur zo 'puur' mogelijk gebruikt, zonder veel aanvullende toeters en bellen. De uitstraling wordt krachtig en herkenbaar door het gebruik van sterke foto’s in combinatie met de stijlelementen.  

Onderzoek en onderwijs is mensenwerk

De Rijksuniversiteit Groningen biedt een omgeving voor vrijdenkers. Er is ruimte om in vrijheid en onafhankelijkheid te leren, te onderzoeken en te doceren. Ontplooiing van het individu staat centraal. In huisstijluitingen wil de universiteit daarom haar menselijk gezicht tonen. Dat kan door mensen af te beelden zoals ze zijn, respectvol, naturel en zonder opsmuk (zie beeldplan) en/of door het gebruik van citaten (als beeld niet mogelijk is).  

Academisch karakter

Uitingen van de Rijksuniversiteit Groningen hebben een academisch karakter, stralen gezag uit en wekken vertrouwen. De uitdaging voor ontwerpers bestaat uit het vinden van een goede balans tussen de mens en 'het academische'.  

De wereld als podium  

De Rijksuniversiteit Groningen is internationaal. In onderwijs en onderzoek. Het internationale karakter komt tot uiting in het gebruik van beeld, tekst en taal.

Laatst gewijzigd:26 juni 2015 14:28
printView this page in: English