Over ons Organisatie Diensten en services Teaching Academy Groningen

Masterclass: Innovation in Education – from creativity to scholarship

Wanneer:do 01-12-2022 14:00 - 16:00
Waar:Faculteit Medische Wetenschappen | Antonius Deusinglaan 1, 9713 AV Groningen | Kamer 3219.0024C

Hoe kunnen we de uitdagingen van onze onderwijspraktijk omzetten in kansen om het onderwijs te vernieuwen? Hoe kan onderwijstheorie bijdragen aan de ontwikkeling van "evidence-informed activities"?

In deze sessie presenteert Marco Carvalho Filho een aantal innovatieve benaderingen die hij in de laatste 10 jaar van zijn onderwijspraktijk heeft ontwikkeld. Ook presenteert hij een kader dat de ontwikkeling, evaluatie en verspreiding van innovatieve lesmethoden ondersteunt.

Deelnemers maken kennis met een roadmap voor het ontwikkelen van scholarship of teaching and learning (SOTL), welke verwijst naar het hanteren van een op theorie en bewijs gebaseerde benadering voor het ontwerpen, implementeren en beoordelen van onderwijs.

Let op: Er is een maximaal aantal van 30 deelnemers voor deze sessie.

Dr. Marco Carvalho Filho

Over de spreker

Dr. Marco Carvalho Filho is een expert op het gebied van medisch onderwijs en scholarship of teaching and learning. Momenteel is hij Head of Medical Education Research bij de Rijksuniversiteit Groningen. Lees meer over Dr. Marco Carvalho Filho en zijn onderzoek.