Over ons Organisatie Bestuurlijke organisatie Studentassessor

College van Assessoren

decoratieve afbeelding

Elke faculteit bij de RUG heeft een faculteitsassessor die aansluit bij de wekelijkse vergaderingen. De assessor adviseert het faculteitsbestuur en representeert de belangen van studenten op het bestuurlijk niveau. Op deze manier worden studentenbelangen en faculteitsbelangen meegenomen in besluitvorming.

De faculteitsassessor zijn verenigd in het College van Assessoren waarbij updates, informatie en initiatieven binnen de faculteiten worden besproken. Het CvA is daarnaast een adviesorgaan voor het College van Decanen en het onderwijsberaad. Het CvA vergadert om de week waarbij beleidsstukken en projecten worden besproken. De voorzitter van het CvA, de studentassessor van het CvB, bespreekt de onderwerpen en ideeën vervolgens met het bestuur van de Universiteit en de Rector Magnificus.

De assessor is de contactpersoon tussen het bestuur, de studentenvertegenwoordiging en de studieverenigingen en representeert daarbij het studentenperspectief door nauw contact te houden met het bestuur, de faculteitsraad en de opleidingscommissies. Op een centraal niveau hebben de assessoren een belangrijke rol binnen het contact tussen het College van Bestuur en de universiteitsraad. De faculteitsassessoren staan ook in contact met de assessoren van andere universiteiten. Op deze manier kan de assessor invloed uitoefenen op het beleid van de universiteit.

Samenstelling

Chiara Matarazzo
cf-studentassessor rug.nl

Contact