Over ons Organisatie Bestuurlijke organisatie Medezeggenschap Universiteitsraad Personeelsfractie voor de wetenschap

Nicolai Petkov

Hoogleraar, FWN

Ik ben lid van de huidige universiteitsraad van de RuG waar ik hoogleraar ben sinds 1991. Voordat ik naar Groningen kwam was ik werkzaam bij vijf andere universiteiten in het buitenland. Meer dan 10 jaar lang was ik wetenschappelijk directeur van het Instituut voor Wiskunde en Informatica van de RuG. Tegenwoordig ben ik ook gasthoogleraar aan een Engelse universiteit. Door mijn ervaring als hoogleraar, wetenschappelijk directeur en lid van de universiteitsraad en tevens door mijn internationale contacten weet ik goed wat een universiteit aantrekkelijk maakt als werkgever en wat nodig is om getalenteerde medewerkers te behouden.

Als toegewijd docent en actief onderzoeker (momenteel begeleid ik 8 promovendi en ben ik taakleider binnen het EU flagship project Human Brain) wil ik mijn ervaring inzetten voor de vormgeving van het universitaire beleid. Daarom ben ik kandidaat voor de volgende universiteitsraad (2013-2015).

Mijn stellingen zijn:

• Beleid is effectief als het afgestemd is met de basis.
  • Het vertrouwen in de zekerheid van een baan bij de universiteit dient te worden hersteld (o.a. geen uitbesteding).
  • Naar een flexibel systeem dat creativiteit en diversiteit bevordert.
  • Onderzoeksgedreven onderwijs biedt bescherming tegen de distance-learning-tsunami.
  • Meer ruimte voor het begeleiden van promovendi en studenten.

Voor toelichtingen zie: http://www.cs.rug.nl/~petkov/council/

Laatst gewijzigd:15 februari 2024 10:28