Over ons Organisatie Bestuurlijke organisatie Medezeggenschap Universiteitsraad Personeelsfractie voor de wetenschap

Personeelsfractie voor de wetenschap

Wij hebben deze nieuwe fractie opgericht omdat we er van overtuigd zijn dat medezeggenschap gebaat is bij tenminste twee personeelsfracties die voor de beste ideeen en personen in gezonde concurrentie met elkaar kunnen zijn.

Onze stellingen zijn:

• Beleid is effectief als het afgestemd is met de basis.
  • Het vertrouwen in de zekerheid van een baan bij de universiteit dient te worden hersteld (o.a. geen uitbesteding).
  • Naar een flexibel systeem dat creativiteit en diversiteit bevordert.
  • Onderzoeksgedreven onderwijs biedt bescherming tegen de distance-learning-tsunami.
  • Meer ruimte voor het begeleiden van promovendi en studenten.
  • Ruimte en medezeggenschap voor kleine onderzoeksgebieden en kleine faculteiten.
  • Faciliteer docenten en onderzoekers in het plaats- en tijd-onafhankelijke werken.
  • Niet de rendementen, maar academische vorming moet het Unique Selling Point zijn van onze universiteit.
  • De student-staf ratio moet verbeteren.
  • Auteursrechten blijven bij de onderzoeker. Wel krijgt Open Access publiceren een onomkeerbare stimulans.

Voor toelichtingen zie:

Laatst gewijzigd:17 augustus 2020 08:50