Over ons Faculteit Rechtsgeleerdheid Career Services Law Beroepsmogelijkheden
Header image Met recht aan het werk!

Wat heeft Henk Bultena gehad aan zijn Master Privaatrecht aan de RUG?

Datum:24 april 2024
Henk Bultena

Henk Bultena is toezichthouder bij Autoriteit Consument & Markt (ACM). Wat heeft hij aan zijn Master Privaatrecht aan de RUG gehad, en wat houdt zijn werk eigenlijk in? In deze blog vertelt hij hier meer over.

Wat houdt je werk als toezichthouder bij Autoriteit Consument & Markt in Den Haag in?
Bij de ACM houd ik mij vooral bezig met het onderwerp energie. Onder meer schrijf ik mee aan adviezen voor het Ministerie van Economische Zaken & Klimaat over bijvoorbeeld de nieuwe Energie- en Warmtewet. Daarnaast ben ik ook betrokken bij het toezicht op energieleveranciers. Verder denk ik mee over de juridische aspecten van pilotprojecten met waterstof in de gebouwde omgeving. Op deze manier heb ik te maken met allerlei onderwerpen die de energietransitie raken. Dit vind ik een mooi aspect aan mijn werk.

Hoe ben je op die plek gekomen?
Via een sollicitatieprocedure ben ik bij de ACM gaan werken. Ik zag een vacature staan waar een jurist werd gezocht met kennis op het gebied van o.a. het energie- en consumentenrecht. Daar heb ik op gereageerd en ben vervolgens aangenomen.

Welke master heb je gedaan aan de RUG?
Ik heb de master Privaatrecht gedaan.

Zou je daar nu weer voor kiezen?
Ja, hier zou ik nu weer voor kiezen. Het is een brede en interessante master waar je veel kanten mee op kan.

Wat heb je in je werk gehad aan jouw master bij de RUG?
In mijn werk heb ik ook veel te maken met het contracten- en consumentenrecht. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het controleren van contract- en algemene voorwaarden. In mijn master heb ik hier veel kennis over opgedaan wat in mijn huidige werk heel nuttig is.

Waarom koos je voor deze master aan de RUG, en niet bij een andere universiteit?
De Master Privaatrecht sprak mij aan. Daarnaast vond ik de RUG een leuke universiteit om mijn studie verder te vervolgen. En Groningen is natuurlijk een gezellige studentenstad!