Nieuwe publicaties: maart 2020 - mei 2020
05 juni 2020
GION onderwijs/onderzoek vindt het belangrijk om haar kennis te delen en ondersteunt het gebruik van open science. Om u te informeren over onze wetenschappelijke output vindt u daarom vanaf heden alle recente publicaties uit het afgelopen kwartaal in een handig overzicht. Het betreft publicaties waarbij GION-medewerkers als (co-)auteur betrokken zijn geweest.
Aarzel niet om de auteurs te contacteren indien u deze publicaties niet kosteloos kunt raadplegen.
- Mouw, J. M., Fokkens-Bruinsma, M., & Verheij, G-J. (2020). Using Virtual Reality to promote pre-service teachers’ classroom management skills and teacher resilience: A qualitative evaluation. In J. Domenech, P. Merello, E. de la Poza, & R. Peña-Ortiz (Eds.), Proceedings of the 6th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’20). (pp. 325-332). Universitat Politècnica de València.
- Veldman, M. A., Doolaard, S., Bosker, R. J., & Snijders, T. A. B. (2020). Young children working together: Cooperative learning effects on group work of children in Grade 1 of primary education. Learning and Instruction, 67, [101308]. https://doi.org/(...)ninstruc.2020.101308
- Wanders, F. H. K., Dijkstra, A. B., Maslowski, R., van der Veen, I., & Amna, E. (2020). The Role of Teachers, Parents, and Friends in Developing Adolescents' Societal Interest. Scandinavian Journal of Educational Research. https://doi.org/(...)0313831.2020.1754901
- Wanders, F. H. K., Dijkstra, A. B., Maslowski, R., & van der Veen, I. (2020). The effect of teacher-student and student-student relationships on the societal involvement of students. Research Papers in Education , 35(3), 266-286. https://doi.org/(...)2671522.2019.1568529
- Veldman, M. A., Van Kuijk, M. F., Doolaard, S., & Bosker, R. J. (2020). The proof of the pudding is in the eating? Implementation of cooperative learning: Differences in teachers’ attitudes and beliefs. Teachers and teaching , 26(1), 103-117. https://doi.org/(...)3540602.2020.1740197
- Meijer, H., Hoekstra, R., Brouwer, J., & Strijbos, J. W. (2020). Unfolding collaborative learning assessment literacy: A reflection on current assessment methods in higher education. Assessment & Evaluation in Higher Education. https://doi.org/(...)2602938.2020.1729696
- te Meerman, S., Batstra, L., Freedman, J., Hoekstra, R., & Grietens, H. (2020). ADHD and brain anatomy: What do academic textbooks used in the Netherlands tell students? Children & Society, 34(2), 136-150. https://doi.org/10.1111/chso.12362
Laatst gewijzigd: | 28 juli 2022 16:25 |
Meer nieuws
-
04 juli 2025
RUG reikt verschillende prijzen uit tijdens Ceremony of Merits
De RUG heeft verschillende prijzen uitgereikt aan excellente onderzoekers en studenten tijdens de Ceremony of Merits op 4 juli 2025.
-
02 juli 2025
Relinde Weil herbenoemd als lid van Raad van Toezicht RUG
Het heeft de Minister behaagd Relinde Weil te benoemen voor een tweede termijn als lid van de Raad van Toezicht RUG.