Nieuwe publicaties: maart 2020 - mei 2020
GION onderwijs/onderzoek vindt het belangrijk om haar kennis te delen en ondersteunt het gebruik van open science. Om u te informeren over onze wetenschappelijke output vindt u daarom vanaf heden alle recente publicaties uit het afgelopen kwartaal in een handig overzicht. Het betreft publicaties waarbij GION-medewerkers als (co-)auteur betrokken zijn geweest.
Aarzel niet om de auteurs te contacteren indien u deze publicaties niet kosteloos kunt raadplegen.
- Mouw, J. M., Fokkens-Bruinsma, M., & Verheij, G-J. (2020). Using Virtual Reality to promote pre-service teachers’ classroom management skills and teacher resilience: A qualitative evaluation. In J. Domenech, P. Merello, E. de la Poza, & R. Peña-Ortiz (Eds.), Proceedings of the 6th International Conference on Higher Education Advances (HEAd’20). (pp. 325-332). Universitat Politècnica de València.
- Veldman, M. A., Doolaard, S., Bosker, R. J., & Snijders, T. A. B. (2020). Young children working together: Cooperative learning effects on group work of children in Grade 1 of primary education. Learning and Instruction, 67, [101308]. https://doi.org/(...)ninstruc.2020.101308
- Wanders, F. H. K., Dijkstra, A. B., Maslowski, R., van der Veen, I., & Amna, E. (2020). The Role of Teachers, Parents, and Friends in Developing Adolescents' Societal Interest. Scandinavian Journal of Educational Research. https://doi.org/(...)0313831.2020.1754901
- Wanders, F. H. K., Dijkstra, A. B., Maslowski, R., & van der Veen, I. (2020). The effect of teacher-student and student-student relationships on the societal involvement of students. Research Papers in Education , 35(3), 266-286. https://doi.org/(...)2671522.2019.1568529
- Veldman, M. A., Van Kuijk, M. F., Doolaard, S., & Bosker, R. J. (2020). The proof of the pudding is in the eating? Implementation of cooperative learning: Differences in teachers’ attitudes and beliefs. Teachers and teaching , 26(1), 103-117. https://doi.org/(...)3540602.2020.1740197
- Meijer, H., Hoekstra, R., Brouwer, J., & Strijbos, J. W. (2020). Unfolding collaborative learning assessment literacy: A reflection on current assessment methods in higher education. Assessment & Evaluation in Higher Education. https://doi.org/(...)2602938.2020.1729696
- te Meerman, S., Batstra, L., Freedman, J., Hoekstra, R., & Grietens, H. (2020). ADHD and brain anatomy: What do academic textbooks used in the Netherlands tell students? Children & Society, 34(2), 136-150. https://doi.org/10.1111/chso.12362
Laatst gewijzigd: | 28 juli 2022 16:25 |
Meer nieuws
-
16 april 2024
RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information
De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...
-
02 april 2024
Vliegen op houtstof
In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...
-
18 maart 2024
VentureLab North helpt onderzoekers op weg naar succesvolle startups
Het is menig onderzoeker al overkomen. Tijdens het werken vraag je je opeens af: zou dit niet ontzettend nuttig zijn voor de mensen buiten mijn onderzoeksveld? Er zijn allerlei manieren om onderzoeksinzichten te verspreiden. Denk bijvoorbeeld aan...