Merel Keijzer benoemd tot Hoogleraar English Linguistics & English as a Second Language
Merel Keijzer is per 1 januari 2019 benoemd tot hoogleraar English Linguistics & English as a Second Language aan de Faculteit der Letteren van de Rijksuniversiteit Groningen.
Merel Keijzer doet onderzoek naar tweede taalverwerving en tweetaligheid door het leven heen, en heeft daarbij een bijzondere interesse voor meertaligheid en veroudering. Wat is de beste manier (voor ouderen) om Engels te leren en kan het leren van Engels een positief effect op (mentale) gezondheid hebben? In haar positie als hoogleraar zal zij zich bezig houden met het ontwikkelen van onderwijs op het gebied van Engelse taalkunde en Engelse taalontwikkeling, maar ook met het doen van onderzoek naar bestaande Engelse taalmethodes, van basisschool tot tweetalig middelbaar onderwijs en taalonderwijs aan ouderen, en de cognitieve effecten ervan.
Het onderzoek van Merel Keijzer wordt ingebed bij het Center for Language and Cognition Groningen (CLCG), om precies te zijn binnen de onderzoeksgroep Neurolinguistics and Language Development. Daarnaast is zij onder meer betrokken bij het activiteiten van het onderzoeksinstituut Behavioural and Cognitive Neurosciences (BCN) en de Landelijke Onderzoekschool Taalwetenschap (LOT).
Meer informatie
Laatst gewijzigd: | 17 maart 2020 15:49 |
Meer nieuws
-
06 mei 2024
Impact: Gebruik van geografische-ruimtelijke data bij internationale ontwikkelingssamenwerking
Een van de genomineerde studenten voor de Ben Feringa Impact Award 2024 is Jonas Göbel. Göbel is genomineerd voor zijn stageonderzoek naar het gebruik van geografische-ruimtelijke data op het gebied van internationale ontwikkelingssamenwerking.
-
03 mei 2024
NWO Impact Explorer voor Suzanne Manizza-Roszak voor impactvol postkoloniaal literatuuronderzoek
Suzanne Manizza-Roszak, Universitair Docent Engels aan de Faculteit Letteren heeft een NWO Impact Explorer subsidie ontvangen voor haar postkoloniale literatuuronderzoek en het project om de resulataten te vertalen naar maatschappelijke impact.
-
29 april 2024
Leren communiceren in de operatiekamer
De aios opereert, de chirurg heeft de rol van supervisor. Drie camera’s nemen op wat er gebeurt, met als doel de mechanismes van ‘werkplekleren’ ontrafelen.