Over ons Actueel Nieuws

NWO Impact Explorer voor Suzanne Manizza-Roszak voor impactvol postkoloniaal literatuuronderzoek

03 mei 2024
Suzanne Manizza-Roszak

Suzanne Manizza-Roszak, Universitair Docent Engels aan de Faculteit Letteren heeft een NWO Impact Explorer subsidie ontvangen voor haar postkoloniale literatuuronderzoek en het project om de resultaten te vertalen naar maatschappelijke impact. Het Impact Explorer-programma ondersteunt het onderzoeken van de maatschappelijke waarde van een onverwachte wetenschappelijke ontdekking of inzicht.

Maatschappelijke impact

De doorwerking van de koloniale geschiedenis van Nederland komt duidelijk naar voren in huidige culturele gesprekken. Deze kwesties moeten worden aangekaart op een manier die de “kracht en veerkracht” van subalterne gemeenschappen en stemmen benadrukt en waardeert (Mosis en Ogbebor Mosis 12). In samenwerking met het Allard Pierson Muesuam heeft dit Impact Explorer-project tot doel postkoloniaal literatuuronderzoek te vertalen naar maatschappelijke impact via een programma van activiteiten die de bijdragen van Guyanese, Surinaamse en Nederlands-Surinaamse diasporaschrijvers aan onze kennis van dit verleden benadrukken. Een tentoonstelling, gemeenschapsevenementen en een educatieve toolkit zullen de geplande initiatieven voor kennisoverdracht van het project vormen.

Meer informatie over Suzanne Manizza-Roszak

Laatst gewijzigd:07 mei 2024 08:41