Over ons Faculteit der Letteren Onze faculteit Organisatie Diensten en voorzieningen CLIQ - Centre for Learning Innovation and Quality Dienstverlening

Actuele workshops

In april en mei verzorgt het Centrum voor ICT en Onderwijs Letteren (ICTOL) een nieuwe serie Just do IT workshops over het gebruik van ICT in het onderwijs.

Met veel genoegen presenteren we nieuwe onderwerpen, waaronder het maken van animaties en het opnemen vanvideo’s door docenten. Daarnaast hebben we weer aandacht voor optimaal gebruik van onze leeromgeving in een nieuwe workshop over assignments in Blackboard en een herhaling van de workshop over samenwerkend schrijvenin Google.

De nadruk ligt op het bevorderen van ‘good practices’ en op het effectiever en efficiënter maken van het onderwijs door de inzet van technologie. De workshops zijn in de vorm van praktische demonstraties en oefening van een uur. We gebruiken ‘Just do IT’ als motto omdat ICT gebruik eenvoudig en functioneel moet zijn. Na de workshops moeten de deelnemers in staat zijn om zelfstandig met de tools verder te kunnen.

Deze workshops zijn op beginnersniveau (specifieke voorkennis of vaardigheden m.b.t. het onderwerp zijn niet vereist). Deelname aan de workshops is gratis voor medewerkers van de Faculteit Letteren.

Stuur een berichtje naar ictol@rug.nl om ons te laten weten aan welke workshops je wilt deelnemen.

Onderstaande workshops zijn gepland.

Topix Time Location
Assignments in Blackboard 2/5/16, 16--17 h Multimedia room 1