Skip to ContentSkip to Navigation
Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen Sociologie

NRO Subsidie voor post-doc Maaike Engels voor onderzoek rol docenten bij overgang naar voortgezet onderwijs

17 juli 2019

Voor haar projectvoorstel getiteld ‘Bridging the Gap: The Role of Teachers in the Transition from Primary to Secondary Education’ ontvangt Maaike Engels, post-doc bij Sociologie een NRO subsidie.

De beurs, voor veelbelovende, pas gepromoveerde onderzoekers betreft financiering voor een één- tot tweejarig verblijf aan een Nederlands wetenschappelijk onderzoeksinstituut.

Over het project:

The transition from primary to secondary education is an important but often difficult transition in students’ educational careers. Many early adolescents experience this transition as problematic as they have to navigate a new social environment, whereas at the same time school interest and motivation drops. To date, teachers’ role in this transition remains unknown. This project aims to investigate the transition from primary to secondary education and focuses on changes in teacher-student relationships (i.e., quality and quantity) in relation to students’ social and academic functioning. In doing so, this project addresses the need to identify factors fostering successful school transitions and yields insights in how schools can facilitate the transition from primary to secondary education.

Laatst gewijzigd:19 augustus 2019 10:14
View this page in: English

Meer nieuws