Over ons Faculteit Gedrags- en Maatschappijwetenschappen PedOn

Diana van Bergen ontvangt ZonMW subsidie voor onderzoek naar religieuze diversiteit en pleegzorg.

17 september 2019

In geval van uithuisplaatsing moet de religieuze achtergrond van kinderen in acht genomen worden. Hoewel pleegzorgorganisaties hier zich voor inspannen lukt dit bij een groeiende groep pleegkinderen niet. Deze problematiek staat centraal in het projectvoorstel van Diana van Bergen: ‘Toward a healthy psychosocial adjustment of foster children: Practical guidance with ethical dilemmas due to religious differences’. Van Bergen, universitair hoofddocent bij de basiseenheid Pedagogiek, kreeg hier een ZonMw subsidie voor toegekend.

Diana van Bergen

Ethiek en Gezondheid

De subsidie maakt onderdeel uit van de programmalijn Ethiek en Gezondheid 3. De doelstelling van het programma is het vergroten van inzicht in en kennis over concrete, actuele, ethische dilemma's of vragen op het terrein van ethiek en gezondheid. De opgedane kennis en inzichten dragen bij aan de ondersteuning in verbetering van de gezondheidszorgpraktijk en het gezondheidsbeleid. Met de subsidie wordt een postdoc plaats van 2,5 jaar gerealiseerd bij Pedagogiek.

Meer informatie is te vinden op de projectpagina van ZonMW.

Laatst gewijzigd:19 september 2019 08:52