Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Masterweek Theologie en Religiewetenschappen (zowel online als op de faculteit)

Vanaf:ma 21-11-2022 17:00
Tot en met:vr 25-11-2022 20:00
Waar:Maandag t/m woensdag: online in Blackboard Collaborate. Vrijdag: Faculty of Theology and Religious Studies, Oude Boteringestraat 38, Groningen
De factor religie.
De factor religie in de maatschappij.

In veel nationale en internationale sociaalmaatschappelijke thema's is religie een belangrijke factor. Experts op het gebied van religie zijn daarom nodig in een wereld waarin religie niet weg te denken is uit het dagelijks leven.

Aan de faculteit Theology and Religious Studies bieden we verschillende mastertracks aan die elk religie onderzoeken in relatie tot specifieke onderwerpen, van erfgoed tot vredesopbouw, van gezondheid & welzijn tot politiek en klimaatverandering. Je bent van harte welkom tijdens de mastervoorlichtingsdagen van 21-25 november om meer te weten te komen over onze programma's en de factor religie in cultuur en maatschappij.

Van maandag t/m woensdag verzorgt elke master een online voorlichting, en op de vrijdag geeft elke opleiding een fysieke voorlichting op de faculteit, zodat je ook alvast de sfeer kunt proeven op de faculteit.

Faculteitshal
Hal van de faculteit, de ontmoetingsplek voor studenten en docenten.

Opleidingen

Tracks in eenjarige masterprogramma Theologie en Religiewetenschappen:
Tweejarige Research Master:
Double Degree Programma's:
Nieuw vanaf 2023-2024:

Programma Masterweek

Van elk masterprogramma bieden we een online én een fysieke voorlichtingsronde aan. Je ontmoet één of meer docenten en studenten van de master. Ook is in elke ronde een studieadviseur aanwezig die je meer kan vertellen over toelating tot de master en studievoorzieningen.

Online voorlichtingen:

Maandag 21 november
Dinsdag 22 november
Woensdag 23 november
Erasmus Mundus Joint Masters: Religious Diversity in a Globalised World
16-17 uur

Lerarenopleiding Godsdienst en Levensbeschouwing (postmaster LVHO; NL)

Religion, Conflict and Globalization

Heritage and Religion

18-19 uur

Werk en Zingeving (NL)

Religion and Pluralism, Ancient & Modern + Double Degree master Religion and Pluralism
19-20 uur
Geestelijke verzorging (NL)

Theology and Religious Studies (Research)

Fysieke voorlichtingen:

Locatie: faculty of Theology and Religious Studies, Oude Boteringestraat 38, Groningen

Vrijdag 25 november

Erasmus Mundus Joint Master: Religious Diversity in a Globalised World

15-16 uur

Theology and Religious Studies (Research)

16-17 uur

Lerarenopleiding Godsdienst en Levensbeschouwing (postmaster LVHO - NL)

Heritage and Religion

Religion, Conflict and Globalization

18-19 uur

Werk en Zingeving (NL)

19-20 uur

Geestelijke verzorging (NL)

Alle voorlichtingen zijn in het Engels, tenzij anders vermeld.

Aanmelden

Je kunt je per opleiding aanmelden, zo stel je je eigen voorlichtingsprogramma samen.

Kun je er niet bij zijn en heb je vragen over de opleiding, neem dan contact met ons op via thrs.prospectives@rug.nl. Of stuur een e-mail naar een van onze masterambassadeurs.

Opnames

Heb je een of meerdere voorlichtingen gemist? Je kunt de opnames terugkijken via deze link.

Alumni

Onze alumni komen in veel verschillende beroepen terecht, van beleidsmedewerker erfgoedbeheer tot adviseur op het gebied van seksualiteit. Nieuwsgierig? Kijk op onze alumnipagina voor voorbeelden!