Over ons Faculteit Religie, Cultuur en Maatschappij Agenda

Op locatie: extra Mastervoorlichting Theologie en Religiewetenschappen

Wanneer:wo 20-04-2022 14:00 - 15:30
Waar:Zittingzaal, Faculteit Godgeleerdheid en Godsdienstwetenschap, Oude Boteringestraat 38, Groningen
De factor religie.

In veel nationale en internationale sociaalmaatschappelijke thema's is religie een belangrijke factor. Religiewetenschappers zijn nodig als experts in een wereld waarin religie niet weg te denken is uit het dagelijks leven.

Binnen de masteropleiding Theologie en Religiewetenschappen bieden we verschillende tracks aan die elk religie onderzoeken in relatie tot specifieke onderwerpen, van erfgoed tot vredesopbouw, van gezondheid & welzijn tot politiek.

Twijfel je nog welke master bij jou past, of heb je specifieke vragen? Kom dan naar onze fysieke mastervoorlichting op woensdag 20 april, van 14.00-15.30 uur in de Zittingzaal. Studieadviseur Kees van den Ende vertelt je graag meer over welke masters je bij ons op de faculteit kunt volgen.

Graag nodigen we je daarom van harte uit voor deze extra mastervoorlichting op de faculteit, om zo meer te weten te komen over onze masterprogramma's en de factor religie in cultuur en maatschappij!

En heb je interesse in je mogelijkheden ná de master? Aansluitend op de mastervoorlichting organiseert de studievereniging Gerardus van der Leeuw een alumnidag, waarbij je alumni kunt leren kennen via speeddates en andere leuke activiteiten. Verschillende alumni vertellen over hun studie-ervaringen, wat zij nu doen en hoe ze daar zijn gekomen. Deze alumnidag begint om 15.30 en duurt tot 17.00, met een informele borrel achteraf. Als dit je een leuke aanvulling lijkt, kun je je ook hiervoor aanmelden via de link hieronder!

Faculteitshal

Opleidingen

Tracks in eenjarige masterprogramme Theologie en Religiewetenschappen:

Tweejarige Research Master:

Double Degree Programma's:

Onze alumni komen in veel verschillende beroepen terecht, van beleidsmedewerker erfgoedbeheer tot adviseur op het gebied van seksualiteit. Nieuwsgierig? Kijk op onze alumnipagina voor voorbeelden!

Meld je nu aan voor de mastervoorlichting en/of voor de alumnidag:

Kun je er niet bij zijn en heb je vragen over de opleiding, dan kun je ook contact opnemen met een van onze masterambassadeurs.