Over ons Faculteit Wijsbegeerte Organisatie Nieuws & Agenda Nieuws

Sjoerd Griffioen wint Stichting Praemium Erasmianum Dissertatieprijs

14 mei 2021
Sjoerd Griffioen

Aan Sjoerd Griffioen is de Dissertatieprijs van Stichting Praemium Erasmianum toegekend voor zijn dissertatie Contested Modernity. Karl Löwith, Hans Blumenberg and Carl Schmitt and the German Secularization Debate.

Sjoerd Griffioen (Vakgroep Geschiedenis van de Filosofie) promoveerde afgelopen najaar cum laude aan de Faculteit Wijsbegeerte op het Duitse secularisatiedebat.

SPE Dissertatieprijzen

Naast de Erasmusprijs reikt de Stichting Praemium Erasmianum (SPE) jaarlijks vijf Dissertatieprijzen uit aan jonge academici. De prijzen worden toegekend aan onderzoekers in de Geesteswetenschappen, Sociale Wetenschappen en Rechtsgeleerdheid, die een proefschrift hebben afgeleverd van bijzonder hoge kwaliteit.

Uitreiking op 27 mei

De uitreiking zal op 27 mei aanstaande om 16.00 uur plaatsvinden en is te volgen via de website van de Erasmusprijs.

SPE Dissertatieprijs-pagina Sjoerd Griffioen

Samenvatting van het proefschrift Contested Modernity

Compleet proefschrift: Contested Modernity. Karl Löwith, Hans Blumenberg and Carl Schmitt and the German Secularization Debate , Sjoerd Griffioen 2020

Rijksuniversiteit Groningen profielpagina Sjoerd Griffioen

Dit bericht is geplaatst door de Faculteit Wijsbegeerte.

Laatst gewijzigd:17 augustus 2023 12:44