Over ons Faculteit Wijsbegeerte Organisatie Nieuws & Agenda Nieuws

Portret Jeanne Peijnenburg in Senaatskamer

05 november 2021

Een portret van Jeanne Peijnenburg werd onlangs toegevoegd aan de hooglerarengalerij in de Senaatskamer van de Rijksuniversiteit Groningen.

Portret van prof.dr.em. A.J.M. (Jeanne) Peijnenburg

Gedurende het Aletta-jaar (150 jaar geleden schreef Aletta Jacobs zich als eerste Nederlandse vrouw in als student van een universiteit) vraagt de RUG speciale aandacht voor diversiteit binnen de wetenschap.

Afgelopen maandagavond 1 november werd een nieuwe serie van twintig portretten van hoogleraren aan onze universiteit aangeboden, waarbij bijzondere aandacht was voor de elf portretten van vrouwelijke hoogleraren. Door deze een extra prominente plek te geven, wil de RUG duidelijk zichtbaar maken dat zij een universiteit is waar zowel mannen als vrouwen excelleren in hun vakgebied.

Onder de portretten is dat van onze emeritus hoogleraar Theoretische Filosofie Jeanne Peijnenburg, hierbij afgebeeld, geschilderd door Tijn Roebroeck.

Dit bericht is geplaatst door de Faculteit Wijsbegeerte.

Laatst gewijzigd:17 augustus 2023 12:44