Laurens Sloot in Nieuwsuur: ‘Online marktaandeel supermarkten groeit 20 tot 30 procent per jaar’
De komende tien jaar verdwijnen er tweehonderd tot vierhonderd middelgrote supermarkten. Volgens retaildeskundigen komt dit doordat honderdduizenden Nederlanders via internet hun boodschappen gaan doen. ‘Op dit moment is het online marktaandeel van de supermarkten ongeveer 1 procent van alle boodschappen, maar het groeit wel heel snel.’ Dat zegt Laurens Sloot, hoogleraar retail-marketing, in de Nieuwsuur-uitzending ‘Honderden supermarkten weg door online boodschappen’.
‘Het gaat om zo'n 20 tot 30 procent groei per jaar, dus dat aandeel zou over tien jaar wel eens 7 procent kunnen zijn.’ Omgezet in euro’s gaat het om een groei van 400 miljoen euro nu, naar meer dan 3,4 miljard in 2025.
Meer informatie
________________________________________________
> Meer nieuws van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde
> FEB-experts in de media
Laatst gewijzigd: | 29 februari 2024 10:02 |
Meer nieuws
-
13 mei 2024
Moleculen stilzetten
In zijn laboratorium bouwt natuurkundige Steven Hoekstra aan een opstelling die bestaat uit twee delen: een apparaat dat moleculen van barium-fluoride maakt, en een ander apparaat dat deze moleculen bijna stilzet om ze te kunnen onderzoeken.
-
29 april 2024
Sensor met gevoel
In Makers van de RUG belichten we elke twee weken een onderzoeker die iets concreets heeft ontwikkeld: van zelfgemaakte meetapparatuur voor wetenschappelijk onderzoek tot kleine of grote producten die ons dagelijks leven kunnen veranderen. Zo...
-
16 april 2024
RUG ondertekent Barcelona Declaration on Open Research Information
De Rijksuniversiteit Groningen heeft de Barcelona Declaration on Open Research Information (Verklaring Open Onderzoeksinformatie) officieel ondertekend. Dit wordt gezien als een grote stap richting verantwoordelijke onderzoeksbeoordeling en open...